Rok s policajtom Róbertom 2013/2014

  • Domov
  •   Rok s policajtom Róbertom 2013/2014

Policajt Róbert radí »

ŠKOLSKÝ ROK 2013/2014 S POLICAJTOM RÓBERTOM

Na začiatku projektu Policajt Róbert vám radí všetečne, slovensky, nemecky na cesty bezpečne sme si stanovili niekoľko vzdelávacích cieľov, ku ktorým sme chceli dospieť prostredníctvom rôznych aktivít s využitím interaktívnej tabule. Deti každý mesiac riešili problémové úlohy po slovensky i po nemecky z oblasti dopravnej výchovy.


Na prvom stretnutí sme deťom predstavili motivačnú postavičku policajta Róberta, ktorý deťom rozdával rady ako sa správať na ulici - pri prechádzaní cez cestu deťom pomáhala báseň. Deti sa zdokonaľovali v nemeckom jazyku, keďže prezentácia bola doplnená o nemecké výrazy. Na interaktívnej tabuli si deti overili pomocou pracovných listov, či si rady policajta Róberta zapamätali. Najprv však sa oboznámili s prácou na interaktívnej tabuli - ako používať pero, ako si zvoliť farbu, ako písať. Na vychádzkach sme zistili, že si deti uvedomujú, že pri prechádzaní cez cestu je dôležité pozrieť sa vľavo, vpravo, pričom nám pomohla báseň Pozriem vľavo, pozriem vpravo. Takisto deti v praxi uplatňovali získané poznatky o správaní sa chodcov na ulici - nehrať sa na ceste, po ceste bez chodníka ísť vľavo za sebou, používať reflexné prvky. Deti zareagovali ak zbadali dopravnú značku, dokonca vedeli čo znamená - hlavná cesta, priechod pre chodcov. Na druhom stretnutí sa k policajtovi Róbertovi pridal zajačik Becepáčik, a spolu s ním sme sa naučili niečo o tom, ako sa orientovať v dopravnom ruchu - ako prechádzať cez priechod pre chodcov na svetelnej križovatke. Pri prechádzaní cez cestu sa staršie deti naučili aj nemeckú báseň Bei rot bleibe stehen..... V hre na dopravnom koberci deti rozlišovali a poznávali dopravné prostriedky, uplatňovali rady policajta Róberta. Pri triedení obrázkov sa naučili názvy niektorých dopravných prostriedkov aj po nemecky. Na treťom stretnutí sme sa ocitli na križovatke. Pre deti sme vytvorili dopravné ihrisko, na ktorom deti ako chodci, vodiči, cyklisti uplatňovali svoje vedomosti. Deti už vedeli, že chodec, cyklista potrebuje reflexné prvky ak sa pohybuje na ceste. Takisto sme si pripomenuli dopravné značky i dopravné prostriedky. Spočiatku im robilo problém riadiť sa podľa semaforu, ale naučili sa ho sledovať a nakoniec aj orientovať podľa neho. Staršie deti si tu už pri prechádzaní cez priechod pre chodcov pomohli bez problémov slovenskou i nemeckou básňou. Zistili sme, že dopravná výchova takouto hravou formou je správnou cestou k tomu, aby sa deti stali v budúcnosti správnymi chodcami, cyklistami, či vodičmi. Na štvrtom stretnutí nám zajačik Becepáčik pripomenul, ako sa orientovať v meste, pomocou pracovného listu sme si zopakovali farby na semafore a ako sa podľa nich riadiť. V pracovnom liste na interaktívnej tabuli deti hľadali správnu cestu k rôznym objektom - materská škola/der Kindergarten, pošta/die Post, garáž/die Garage, domov/das Haus, kostol/die Kirche, park/der Park, nemocnica/das Krankenhaus. Mladšie deti potrebovali pomoc učiteľky, pretože sa nevedeli orientovať vľavo, vpravo. Staršie sa orientovali v labyrinte takmer bez pomoci. Čiže sme zistili, načo sa zamerať v budúcnosti. Na piatom stretnutí si deti v dopravnom kvíze v slovenčine i v nemčine overili svoje poznatky. Zistili sme, že deti majú veľa vedomostí z predchádzajúcich stretnutí, naučili sa aj veľa nových pojmov v nemeckom jazyku, najmä staršie deti. Deti sa učili aj formou slovenských i nemeckých hádaniek, hry, hudby, tanca, čo sa nám potvrdilo ako vhodná motivácia. Na šiestom stretnutí Policajt Róbert a dopravné prostriedky deti triedili dopravné prostriedky podľa spôsobu pohybu. Zistili sme, že deti poznajú dopravné prostriedky, pomenujú ich po slovensky i po nemecky, to najmä staršie deti, rozlíšia ich aj podľa spôsobu pohybu. Overili sme si to pri tvorbe koláží z dopravných prostriedkov, pričom sme u detí rozvíjali samostatnosť, tvorivosť. Na siedmom stretnutí si deti rozvíjali grafický prejav počas maľovania dopravných prostriedkov. Na ôsmom stretnutí policajt Róbert kontroloval, či si deti pamätali jeho rady. Overili sme si to opäť na vychádzke k železničnej stanici. Staršie deti mali za úlohu v skupinách do kontrolného hárku zaznamenať koľko dopravných prostriedkov počas vychádzky videli. Zistili sme, že deti sú naozaj vnímavé, dokonca si všímali a pomenovali aj dopravné značky. Na deviatom stretnutí sa deti oboznámili so záchrannými zložkami, ich prácou, číslami, na ktoré je treba zavolať v prípade potreby. Mali možnosť si vyskúšať požiarny poplach, ktorý pripravili hasiči zo Záhorskej Vsi. Prezreli si hasičské auto aj zvnútra, hasičskú techniku. Na desiatom stretnutí deti aplikovali získané poznatky zo všetkých stretnutí s policajtom Róbertom na improvizovanom dopravnom ihrisku na dvore materskej školy. Ocitli sa v roly chodca, vodiča. Museli sa orientovať na svetelnej križovatke, spočiatku sa stalo aj niekoľko nehôd a deti museli použiť im už známe číslo 112. Potom si však už dávali veľký pozor a sledovali semafor. Zistili sme, že deti vedia aj zdôvodniť, prečo sa stávajú dopravné nehody na cestách a priechodoch pre chodcov, svojim správaním sa snažili na dopravnom ihrisku takejto situácii vyhnúť. Pretože počas celého roka sa toho deti s policajtom Róbertom veľa naučili dostali od neho medailu a od pani učiteľky Preukaz správneho chodca a sladkosť.


Na záver môžeme povedať, že tento projekt bol prínosom nielen pre deti z hľadiska získania nových poznatkov z dopravnej výchovy, naučili sa veľa nových pojmov z nemčiny, pri pohybe na ulici si uvedomujú ako sa správať, riadia sa pravidlom byť videný a vidieť. Aj najmladšie deti sa postupne naučili rozlišovať farby na semafore - čo znamená červený a zelený panáčik, na semafore pre chodcov, neskôr aj semafor pre vodičov, ktorý má tri farby. V dopravnej výchove budeme pokračovať aj naďalej, pretože opakovanie je matka múdrosti a u detí v predškolskom veku to platí dvojnásobne. Takýmto spôsobom chceme prispieť k zamedzeniu dopravných nehôd, ktoré vo veľkej miere zapríčiňujú deti. Keďže v areáli našej materskej školy máme priestor, našim snom i cieľom je tu v budúcnosti vybudovať dopravné ihrisko a dopravnú výchovu tak ešte zefektívniť.

Školský rok s policajtom Róbertom 2013/2014

Na začiatku projektu Policajt Róbert vám radí všetečne, slovensky, nemecky na cesty bezpečne sme si stanovili niekoľko vzdelávacích cieľov, ku ktorým sme chceli dospieť prostredníctvom rôznych aktivít s využitím interaktívnej tabule. Deti každý mesiac riešili problémové úlohy po slovensky i po nemecky z oblasti dopravnej výchovy.


Na prvom stretnutí sme deťom predstavili motivačnú postavičku policajta Róberta, ktorý deťom rozdával rady ako sa správať na ulici - pri prechádzaní cez cestu deťom pomáhala báseň. Deti sa zdokonaľovali v nemeckom jazyku, keďže prezentácia bola doplnená o nemecké výrazy. Na interaktívnej tabuli si deti overili pomocou pracovných listov, či si rady policajta Róberta zapamätali. Najprv však sa oboznámili s prácou na interaktívnej tabuli - ako používať pero, ako si zvoliť farbu, ako písať. Na vychádzkach sme zistili, že si deti uvedomujú, že pri prechádzaní cez cestu je dôležité pozrieť sa vľavo, vpravo, pričom nám pomohla báseň Pozriem vľavo, pozriem vpravo. Takisto deti v praxi uplatňovali získané poznatky o správaní sa chodcov na ulici - nehrať sa na ceste, po ceste bez chodníka ísť vľavo za sebou, používať reflexné prvky. Deti zareagovali ak zbadali dopravnú značku, dokonca vedeli čo znamená - hlavná cesta, priechod pre chodcov. Na druhom stretnutí sa k policajtovi Róbertovi pridal zajačik Becepáčik, a spolu s ním sme sa naučili niečo o tom, ako sa orientovať v dopravnom ruchu - ako prechádzať cez priechod pre chodcov na svetelnej križovatke. Pri prechádzaní cez cestu sa staršie deti naučili aj nemeckú báseň Bei rot bleibe stehen..... V hre na dopravnom koberci deti rozlišovali a poznávali dopravné prostriedky, uplatňovali rady policajta Róberta. Pri triedení obrázkov sa naučili názvy niektorých dopravných prostriedkov aj po nemecky. Na treťom stretnutí sme sa ocitli na križovatke. Pre deti sme vytvorili dopravné ihrisko, na ktorom deti ako chodci, vodiči, cyklisti uplatňovali svoje vedomosti. Deti už vedeli, že chodec, cyklista potrebuje reflexné prvky ak sa pohybuje na ceste. Takisto sme si pripomenuli dopravné značky i dopravné prostriedky. Spočiatku im robilo problém riadiť sa podľa semaforu, ale naučili sa ho sledovať a nakoniec aj orientovať podľa neho. Staršie deti si tu už pri prechádzaní cez priechod pre chodcov pomohli bez problémov slovenskou i nemeckou básňou. Zistili sme, že dopravná výchova takouto hravou formou je správnou cestou k tomu, aby sa deti stali v budúcnosti správnymi chodcami, cyklistami, či vodičmi. Na štvrtom stretnutí nám zajačik Becepáčik pripomenul, ako sa orientovať v meste, pomocou pracovného listu sme si zopakovali farby na semafore a ako sa podľa nich riadiť. V pracovnom liste na interaktívnej tabuli deti hľadali správnu cestu k rôznym objektom - materská škola/der Kindergarten, pošta/die Post, garáž/die Garage, domov/das Haus, kostol/die Kirche, park/der Park, nemocnica/das Krankenhaus. Mladšie deti potrebovali pomoc učiteľky, pretože sa nevedeli orientovať vľavo, vpravo. Staršie sa orientovali v labyrinte takmer bez pomoci. Čiže sme zistili, načo sa zamerať v budúcnosti. Na piatom stretnutí si deti v dopravnom kvíze v slovenčine i v nemčine overili svoje poznatky. Zistili sme, že deti majú veľa vedomostí z predchádzajúcich stretnutí, naučili sa aj veľa nových pojmov v nemeckom jazyku, najmä staršie deti. Deti sa učili aj formou slovenských i nemeckých hádaniek, hry, hudby, tanca, čo sa nám potvrdilo ako vhodná motivácia. Na šiestom stretnutí Policajt Róbert a dopravné prostriedky deti triedili dopravné prostriedky podľa spôsobu pohybu. Zistili sme, že deti poznajú dopravné prostriedky, pomenujú ich po slovensky i po nemecky, to najmä staršie deti, rozlíšia ich aj podľa spôsobu pohybu. Overili sme si to pri tvorbe koláží z dopravných prostriedkov, pričom sme u detí rozvíjali samostatnosť, tvorivosť. Na siedmom stretnutí si deti rozvíjali grafický prejav počas maľovania dopravných prostriedkov. Na ôsmom stretnutí policajt Róbert kontroloval, či si deti pamätali jeho rady. Overili sme si to opäť na vychádzke k železničnej stanici. Staršie deti mali za úlohu v skupinách do kontrolného hárku zaznamenať koľko dopravných prostriedkov počas vychádzky videli. Zistili sme, že deti sú naozaj vnímavé, dokonca si všímali a pomenovali aj dopravné značky. Na deviatom stretnutí sa deti oboznámili so záchrannými zložkami, ich prácou, číslami, na ktoré je treba zavolať v prípade potreby. Mali možnosť si vyskúšať požiarny poplach, ktorý pripravili hasiči zo Záhorskej Vsi. Prezreli si hasičské auto aj zvnútra, hasičskú techniku. Na desiatom stretnutí deti aplikovali získané poznatky zo všetkých stretnutí s policajtom Róbertom na improvizovanom dopravnom ihrisku na dvore materskej školy. Ocitli sa v roly chodca, vodiča. Museli sa orientovať na svetelnej križovatke, spočiatku sa stalo aj niekoľko nehôd a deti museli použiť im už známe číslo 112. Potom si však už dávali veľký pozor a sledovali semafor. Zistili sme, že deti vedia aj zdôvodniť, prečo sa stávajú dopravné nehody na cestách a priechodoch pre chodcov, svojim správaním sa snažili na dopravnom ihrisku takejto situácii vyhnúť. Pretože počas celého roka sa toho deti s policajtom Róbertom veľa naučili dostali od neho medailu a od pani učiteľky Preukaz správneho chodca a sladkosť.


Na záver môžeme povedať, že tento projekt bol prínosom nielen pre deti z hľadiska získania nových poznatkov z dopravnej výchovy, naučili sa veľa nových pojmov z nemčiny, pri pohybe na ulici si uvedomujú ako sa správať, riadia sa pravidlom byť videný a vidieť. Aj najmladšie deti sa postupne naučili rozlišovať farby na semafore - čo znamená červený a zelený panáčik, na semafore pre chodcov, neskôr aj semafor pre vodičov, ktorý má tri farby. V dopravnej výchove budeme pokračovať aj naďalej, pretože opakovanie je matka múdrosti a u detí v predškolskom veku to platí dvojnásobne. Takýmto spôsobom chceme prispieť k zamedzeniu dopravných nehôd, ktoré vo veľkej miere zapríčiňujú deti. Keďže v areáli našej materskej školy máme priestor, našim snom i cieľom je tu v budúcnosti vybudovať dopravné ihrisko a dopravnú výchovu tak ešte zefektívniť.

HORE