Povinné zverejňovanie informácií a spôsob zverejnenia
Obec Záhorská Ves je povinná zverejniť tieto informácie:
Obec Záhorská Ves je povinná ďalej zverejniť:
Obec je povinná zverejniť informácie o prevodoch nehnuteľností, ktoré obec previedla do vlastníctva, alebo ktoré prešli do vlastníctva inej osoby než orgánu verejnej moci, dátum prevodu alebo prechodu vlastníctva a právny titul, ako aj informácie o identifikačných údajoch osôb, ktoré nadobudli tento majetok do vlastníctva, a to v rozsahu
Informácie sa sprístupňujú najmä ústne, nahliadnutím do spisu vrátane možnosti vyhotoviť si odpis alebo výpis, odkopírovaním informácií na technický nosič dát, sprístupnením kópií predlôh s požadovanými informáciami, telefonicky, faxom, poštou, elektronickou poštou. Ak informáciu nemožno sprístupniť spôsobom určeným žiadateľom, dohodne príslušný odborný zamestnanec, ktorému bola žiadosť odstúpená na vybavenie so žiadateľom iný spôsob sprístupnenia informácie.
Príslušný odborný zamestnanec umožní každému bez preukázania právneho alebo iného dôvodu alebo záujmu nahliadnuť, robiť si výpisy alebo odpisy alebo kópie zo spisov a z dokumentácie, pritom urobí opatrenia, aby nazretím do dokumentácie neboli porušené povinnosti podľa § 8 až 12 zákona 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Proti rozhodnutiu obce o odmietnutí požadovanej informácie možno podať odvolanie v lehote 15 dní od doručenia rozhodnutia alebo márneho uplynutia lehoty na rozhodnutie o žiadosti podľa § 17 zákona č.211/200 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Odvolanie sa podáva na Obecnom úrade Záhorská Ves.
Ak je odvolanie adresované priamo starostovi obce, hlavnému kontrolórovi, alebo zamestnancovi obce, tento adresát je povinný odovzdať odvolanie do podateľne OcÚ za účelom jeho zaevidovania. Podateľňa odvolanie bezodkladne postúpi príslušnému zamestnancovi na vybavenie. Vecne príslušný zamestnanec zváži, či vyhovie alebo nevyhovie odvolaniu žiadateľa a oznámi to zamestnancovi podateľne. Ak žiadateľ podal odvolanie, možno mu v plnom rozsahu vyhovieť do 30 dní od jeho doručenia. Ak príslušný zamestnanec odvolaniu v plnom rozsahu nevyhovie, predloží odvolanie so spisovým materiálom odvolaciemu orgánu.
O odvolaní proti rozhodnutiu povinnej osoby rozhoduje nadriadený povinnej osoby, ktorá vo veci rozhodla alebo mala rozhodnúť. O odvolaní proti rozhodnutiu obecného úradu rozhoduje starosta obce.
Odvolací orgán rozhodne o odvolaní do 15 dní od doručenia odvolania. Ak odvolací orgán v tejto lehote nerozhodne, predpokladá sa, že vydal rozhodnutie, ktorým odvolanie zamietol a napadnuté rozhodnutie potvrdil; za deň doručenia tohto rozhodnutia sa považuje druhý deň po uplynutí lehoty na vydanie rozhodnutia.
Rozhodnutie o odmietnutí žiadosti možno preskúmať v súdnom konaní podľa osobitného zákona.
Postup obce pri vybavovaní žiadosti
Písomná žiadosť sa prijíma na sekretariáte Obecného úradu Záhorská Ves. Zamestnankyňa podateľne úradu žiadosť zaeviduje a bezodkladne ju postúpi príslušnému odbornému zamestnancovi na vybavenie.
Pokiaľ žiadateľ príde za ktorýmkoľvek zamestnancom obce a ústne požiada o informáciu, alebo žiadateľ požiada o informáciu telefonicky, dotyčný zamestnanec urobí o tejto žiadosti úradný záznam a postúpi ju na zaevidovanie do registratúry dennej prijatej pošty. Podateľňa takto zaevidovanú žiadosť postúpi príslušnému odbornému zamestnancovi na vybavenie.
V prípade, že podanie, ktoré z hľadiska obsahu je možné posúdiť ako žiadosť o informácie, je adresované priamo starostovi obce, hlavnému kontrolórovi obce, referátu OcÚ, tento adresát je povinný odovzdať žiadosť do podateľne OcÚ za účelom jej zaevidovania. Podateľňa OcÚ po zaevidovaní žiadosti túto bezodkladne postúpi príslušnému odbornému zamestnancovi na vybavenie.
Žiadosť o sprístupnenie informácií príslušný odborný zamestnanec Obce Záhorská Ves vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do ôsmich pracovných dní odo dňa podania žiadosti, alebo odo dňa odstránenia nedostatkov žiadosti a do pätnástich pracovných dní, ak sa sprístupňuje informácia nevidiacej osobe v prístupnej forme.
Za vybavenie žiadosti je zodpovedný starosta Obce Záhorská Ves, príp. hlavný kontrolór.
Zo závažných dôvodov môže starosta predĺžiť lehotu na vybavenie žiadosti, najviac však o osem pracovných dní a o pätnásť pracovných dní, ak sa sprístupňuje informácia nevidiacej osobe v prístupnej forme.
Závažnými dôvodmi sú:
a) vyhľadávanie a zber požadovaných informácií na inom mieste, ako je sídlo Obce Záhorská Ves,
b) vyhľadávanie a zber väčšieho počtu oddelených alebo odlišných informácií požadovaných na sprístupnenie v jednej žiadosti,
c) preukázateľné technické problémy spojené s vyhľadávaním a sprístupňovaním informácie, o ktorých možno predpokladať, že ich možno odstrániť v rámci predĺženej lehoty.
Predĺženie lehoty zamestnanec Obce Záhorská Ves oznámi žiadateľovi bezodkladne, najneskôr pred uplynutím lehoty. V oznámení uvedie dôvody, ktoré viedli k predĺženiu lehoty.
Podľa § 5 ods. 1 zákona 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov a vyhláškou MF SR č. 481/2000 Z.z. o podrobnostiach úhrady nákladov za sprístupnenie informácií a podľa Smernice o postupe pri sprístupňovaní informácií v podmienkach obce Záhorská Ves je stanovená výška úhrady materiálnych nákladov pre žiadateľa nasledovne: Sadzobník poplatkov si môžete stiahnuť TU vo formáte PDF
Obec Záhorská Ves
Hlavná ulica 29/184
900 65 Záhorská Ves
Bankové spojenie : ČSOB
IBAN : SK56 7500 0000 0040 2866 1917
Tel.: +421 34 778 03 85
E-mail: urad@zahorskaves.sk
E-mail: boris.simkovic@zahorskaves.sk
Web: https://www.zahorskaves.sk
Pondelok: 7,30 - 12,0012,30 - 15,30
Utorok: 7,30 - 12,0012,30 - 15,30
Streda: 8,00 - 12,0012,30 - 17,00
Štvrtok: nestránkový deň
Piatok: 7,30 - 14,00
Streda: 12.00 - 17.00
Sobota: 10.00 - 14.00